tirsdag 30. september 2008

Mitt yrke som navneforsker

I går fikk Märtha Louise og Ari Behn sin tredje datter - Emma Tallulah. Nå har de for vane å være noe kreative i sine navnevalg, med henholdsvis Maud Angelica og Leah Isadora på de to første. Ok, Tallulah er ikke det mest kjente navnet vi vet om, men jeg sliter uansett med å ta denne artikkelen helt alvorlig.

Hvis det stemmer det som står der, at navneforskeren ved Universitetet i Bergen ikke hadde hørt om navnet tidligere - og det som ennå værre er: -det var en real nøtt for den drevne navneforskeren å finne betydningen på navnet.

Til det har jeg bare å si: Jeg brukte nøyaktig 1 til 2 minutter å finne følgende, følgende og følgende... Er jeg da kvalifisert som navneforsker? Er jeg mer dreven enn denne karen fra Universitetet i Bergen? Tydeligvis...

For meg virker denne stillingen noe overflødig...
(Alternativt så er denne artikkelen et journalist-makkverk - ref. mitt tidligere innlegg)

Ingen kommentarer: